Mainos alkaa
Mainos loppuu
Tilausvälityskeskus vastaa siitä, että kaikki maakunta-alueen asiakkaat saavat kela-taksin tilauksensa mukaisesti. Jos tilausvälityskeskus ei pysty järjestämään ennalta sovittua kela-taksimatkaa, jolloin joudut turvautumaan muuhun matkustustapaan, ota yhteyttä tilausvälityskeskukseen. Tilausvälityskeskus korvaa sinulle muulla tavoin tehdystä matkasta aiheutuneet tarpeelliset kustannukset täysimääräisesti.Vakiotaksiasiakkuus 1.1.2022 alkaen
Vakiotaksiasiakkuus perustuu jatkossakin yksilölliseen harkintaan. Se voidaan myöntää vain, jos matka estyisi muun kuin tutun kuljettajan kanssa. Lue lisää vakiotaksiasiakkuudesta . Jos Kela on aiemmin myöntänyt sinulle vakiotaksiasiakkuuden, oikeutesi säilyy ennallaan. Varmista kuitenkin aiemmin käyttämältäsi kuljettajalta, jatkaako hän vakiotaksinasi vuonna 2022. Jos vakiotaksisi ei jatka vuonna 2022, ole yhteydessä jompaankumpaan palveluntuottajaan alueellasi. Uutta vakiotaksia suositellaan tiedusteltavan aikaisintaan 1.1.2022. Palveluntuottajat tulevat ohjeistamaan tarkemmin verkkosivuillaan, miten voit tiedustella vakiotaksia. Tiedot vakiotaksiasiakkuudesta siirtyvät 1.1.2022 sähköisen kyselypalvelun (TAKSO) kautta Kelasta palveluntuottajalle. Todistus oikeudesta kela-taksin käyttöön pitää toimittaa Kelaan, jotta tieto voidaan välittää palveluntuottajalle ja voit jatkossakin käyttää vakiotaksia.Alueelliset tilausnumerot
Kun tilaat kela-taksin, sinulta kysytään seuraavia matkan järjestämiseen liittyviä tietoja:
Lähde: Kela
Lähde: Kela
Taksihaku.fi toimii ainoastaan yhteystietojen välittäjänä, eikä vastaa varsinaisista taksinvälitys- tai kuljetuspalveluista. Vanhentuneista tai muuttuneista tiedoista pyydämme ilmoittamaan asiakaspalveluumme tästä.Jaa linkki:
Kela-taksi tilausohjeet | Taksihaku.fi
Mainos alkaa
Mainos loppuu