Mainos alkaa

Mainos loppuu

Ohjeita ongelmatilanteisiin

Mainos alkaa

Mainos loppuu

PALAUTTEEN ANTAMINEN TAKSIPALVELUSTA

Menikö taksin tilauksessa tai taksimatkassa jokin mielestäsi pieleen? Haluatko muuten antaa palautetta taksipalvelusta?
Suurimmilla taksinvälitysyhtiöillä on toimivat palautekanavat ja järjestelmät joilla taksimatkat on kohtuullisen helposti selvitettävissä myös jälkikäteen ja palaute voidaan kohdentaa suoraan oikealle yritykselle ja kuljettajalle.
Käytännössä myös suurimpien välityskeskusten brändien mukaisesti varustetut taksit ovat pääasiassa yksittäisten yritysten omistamia takseja. Mikäli palautteenne ei etene taksikeskuksen palautekanavan kautta tai olette käyttäneet taksia joka ei toimi minkäänlaisen taksikeskuksen järjestelmässä, voitte antaa palautetta myös suoraan taksiyritykselle. Vakavemmissa reklamaatiotapauksissa on suositeltavaa olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan  tai poliisiviranomaiseen  jos ette itse pysty selvittämään asiaa taksiyrityksen kanssa.
Mahdollisimman kattavat tiedot taksimatkasta auttavat selvittämään taksikuljetuksen suorittajan. Näitä tietoja kannattaa selvittää mahdollisuuksien mukaan etukäteen palautteen tekemiseen:

- Kuitti taksimatkasta: Kuitissa yleensä jo kattavasti tietoja taksiyrityksestä ja taksimatkasta, kuten yrityksen nimi, Y-tunnus, päivämäärä sekä kellonaika.
- Taksimatkan ajankohta: Päivämäärä ja kellonaika.
- Taksimatka: Lähtöosoite ja kohdeosoite.
- Taksinvälitysyhtiö jota käytitte: Palaute yleensä helposti toimitettavissa suoraan välitysyhtiölle.
- Taksiyrityksen nimi: Yrityksen nimi tulisi olla nähtävillä auton sisällä ja on yleensä esillä apukuljettajan kojelaudassa.
- Taksiluvan haltijan nimi: Luvan haltijan nimi tulisi myös olla nähtävillä ja on yleensä esitetty taksiyrityksen nimen yhteydessä.
- Taksiluvan numero: Lupanumeron myös oltava nähtävillä ja yleensä esitetty yrityksen ja luvanhaltijan nimen yhteydessä.
- Taksinkuljettajan nimi: Yleensä pukeutumiseen kuuluvasta kuljettajakortista löytyy kuljettajan nimi, jossa myös taksinvälitysyhtiön nimi sekä välitysyhtiön kuljettajalle osoitettu kuljettajanumero, mikä löytyy myös kuitista.
- Taksin järjestysnumero: Katolla olevassa taksivalaisimessa oleva numero jolla ainakin suurimmat taksinvälitysyhtiöt yksilöivät auton.
- Auton rekisterinumero: Tällä tiedolla ainakin viimeistään poliisiviranomaisen selvitystyö helpottuu.

Yhteenvetona voitaneen todeta että tärkein ja kätevin muistilappu taksimatkasta on kuitti!

Mainos alkaa

Mainos loppuu

Linkkejä taksikeskusten palautekanaviin

Mainos alkaa

Mainos loppuu

Mainos alkaa

Mainos loppuu

Piirretty kuva vanhasta kuplavolkkari taksista

Jaa linkki:

Mainostaminen | Taksihaku.fi

Mainos alkaa

Mainos loppuu

Evästekäytäntö

Tämä sivusto käyttää evästeitä sivuston toiminnan parantamiseksi. Jatkamalla sivuston käyttöä, hyväksyt käyttöehdot.